איך מוכרים דירה בירושה

מכירת דירה שקיבלתם בירושה היא מעט מורכבת יותר מאשר מכירה סטנדרטית של דירה. במכירת דירה שנפלה בירושה צריך את הסכמת כל היורשים על פי חוק, או על פי הצוואה. שינוי נוסף יש בדירה מירושה, שישנם מקרים בהם אין צורך לשלם מס שבח על דירה מירושה. וזה דווקא החלק הטוב בדירה מירושה. מה שבטוח הוא שמדובר במכירה שונה מאשר מכירה רגילה ואם בכל מכירת דירה יש חשיבות רבה לליווי על ידי עורך דין מקרקעין, בדירת ירושה, על אחת כמה וכמה.

אם אתם מתעניינים בנימוקים להתנגדות לתמ"א, כנסו ללינק.

איך מוכרים דירה בירושה

כאמור, היעזרות בעורך דין מקרקעין בדירת ירושה היא כמעט הכרח. רק כך תוכלו לדעת את כל הזכויות שלכם, את המורכבויות ולבטח את המכירה מכל הכיוונים. ואם כבר מדברים, אז חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מקרקעין מומלץ ובעל ניסיון בתחום.

אז כאמור, בדירת ירושה יש צורך בקבלת הסכמת כל היורשים למכירה וכמו כן, במקרים רבים יש לכם פטור ממס שבח. תהליך מכירה של דירה מירושה מתחיל בהוצאת צו ירושה, הסכם חלוקת עיזבון (אם הצדדים רוצים, לא חייב, כפי שתראו בהמשך), רישום בטאבו ועצם מכירת הדירה. נתחיל עם צו הירושה. כשאדם נפטר מתחלק הרכוש שלו כפי שכתב בצוואתו.

בהיעדר צוואה, מתחלק רכושו לפי חוק הירושות. בדרך כלל זה מתחלק כך: אם יש לו/ה בת/ן זוג, הו/יא מקבל/ת 50% והצאצאים מתחלקים בשאר ה-50%. אם לאו, הרכוש מתחלק בין הצאצאים בשווה. החוק מפרט גם את סדר החלוקה בהיעדר צאצאים. כדי לקבל את הירושה, על היורשים לפנות לאפוטרופוס הכללי הממונה על ענייני ירושה.

איך מוכרים דירה בירושה
איך מוכרים דירה בירושה

2 אופציות למכירת דירה בירושה

האפוטרופוס הכללי לענייני ירושה מוציא צו קיום צוואה (במקרה שיש צוואה) או צו ירושה (במקרה שאין צוואה). תהליך כזה אורך כחודשיים. במקרים פשוטים, אין צורך להיעזר בעורך דין בשלב זה, אך במקרי ירושה מורכבים יותר, מומלץ להיעזר בעורך דין כבר בשלב זה. יחד עם צו הירושה או צו קיום הצוואה אתם יכולים להגיש לאפוטרופוס גם בקשה לרישום הירושה בטאבו.

אפשרות זו מקצרת הליכים ומאפשרת לכם לרשום מיידית את הדירה על שמכם (כלומר, על שם כל היורשים). במצב זה, כל היורשים נעשים שותפים בדירה וכל מכירה או השכרה של הדירה צריכה להיות מנוהלת על ידי כל הגורמים הרשומים בנכס או בדירה שהועברה בירושה. או לחלופין תוכלו למכור רק את החלק שלכם בדירה.

אם הליכי המכירה באופציה הזאת נראים לכם מורכבים מדי, או שאתם חוששים שזה יקשה עליכם בהתמודדות מול דייר סרבן, יש אפשרות אחרת והיא, לא לבקש כרגע מהאפוטרופוס רישום בטאבו, אלא לחתום על הסכם חלוקת העיזבון (כפי שהזכרנו לעיל שזה שלב אופציונלי) בהסכם חלוקת העיזבון אפשר לעשות הסכם למשל, שאח אחד יקבל את שווי הדירה בכסף, כך שהוא לא יהיה שותף במכירת הדירה.

מכירת דירה בירושה
מכירת דירה בירושה

היתרונות בחתימה על הסכם חלוקת עיזבון

האח שמושך את שותפותו בדירה יקבל את השווי הכספי של החלק שלו בדירה ואז אתם חוסכים את המורכבות של מכירת דירה בניהול משותף. תהליך זה של הסכם חלוקת עיזבון הוא מעט מורכב ולכן מומלץ מאוד להיעשות בליווי עורך דין. דוגמא נוספת למקרה שהסכם חלוקת עיזבון מפשט את העניינים: אם 2 אחים ירשו 2 נכסים, לולא הסכם העיזבון, כל אחד מקבל חצי מכל נכס, בהסכם חלוקת העיזבון הם יכולים לסכם שכל אחד מקבל נכס אחד.

ואז, לאחר הסכם חלוקת העיזבון תוכלו לגשת לטאבו יחד עם צו הירושה או צו קיום הצוואה לשם רישום הירושה על היורש המוסכם. אנו מקווים שיש לכם כבר בשלב זה ליווי של עורך דין מומחה, וגם אם לא, מכירת הדירה היא הרבה יותר קלה ופשוטה, כאשר הקונה או השוכר הפוטנציאלי צריך להתנהל מול מוכר אחד.

זה אומר שגם יהיה הרבה יותר קל למצוא קונה או שוכר לנכס. מכאן ואילך המשיכו לתהליך מכירת הדירה. אנו ממליצים לכם להתייעץ עמנו בכל שלב, זה יחסוך לכם כאב ראש וגם הרבה כסף, תוכלו להתייעץ אתנו על תהליך מכירת הדירה וגם על הדרך לקבלת פטור ממס שבח ובכלל בכל ענייני המקרקעין והנדל"ן כמו התנגדות לתמ"א 38 או בכל מה שקשור למפקח על המקרקעין ועוד.

הסכם חלוקת עיזבון
הסכם חלוקת עיזבון
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button