כיצד לממש זכויות

מדריך למימוש ואכיפת זכויותיך המשפטיות ופתרון מחלוקות.

מציאות מצערת בחיים היא שזכויותינו מופרות לפעמים, בין אם באופן משמעותי ובין אם באופן שולי. או שאנחנו נקלעים למחלוקות, בין אם על חוזה, ובין עם שכן. בהתאם למה שזה קשור – כמו זכויות צרכן, זכויות אזרח וכו' – האפשרויות והאסטרטגיות שלכם למימוש ואכיפת זכויותיכם ישתנו.

כיצד לממש זכויות

להלן סקירה כללית של דרכי פעולה משפטיות אפשריות לנקוט. אבל לפני שאתם מממשים את הזכויות שלכם, אתם צריכים לדעת מהן בכלל הזכויות שלכם! עיינו במדריכים המשפטיים שלנו כדי לקרוא על הזכויות והחובות שלכם.

כיצד נוכל לאכוף את זכויותינו או לפתור מחלוקת?

זה תלוי בהקשר, ובחוקים הספציפיים שעל הפרק. אחת או יותר מהאפשרויות הבאות עשויות להיות אפשרויות מעשיות לקבלת מה שמגיע לכם מבחינה חוקית או כדי לפתור מחלוקת:

  • להגיש תביעה רגילה (או לפחות לאיים…).
  • לשכור עורך דין מומחה לליטיגציה מסחרית.
  • הגשת תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.
  • הגשה או הצטרפות לתביעה ייצוגית.
  • לעסוק ביישוב סכסוכים חלופי, לרבות בוררות ו/או גישור.
  • להשתמש באמצעים אסטרטגיים כדי לעודד או ללחוץ על הצד השני לעמוד בהתחייבויותיו כלפיכם מרצון (למשל קמפיין יחסי ציבור/תקשורת כדי לשים זרקור על פעולות בעייתיות של חברה).
  • ישנם מקרים בהם ניתן להגיש תלונה למפקח על המקרקעין.
  • אם מדובר בהתנגדות לתמ"א 38 או בדייר סרבן כנסו לקישור.

אחת או יותר מהאפשרויות הללו עשויות להיות הגיוניות יותר למצבכם יותר מאשר האחרות, לכן עליכם להתייעץ עם עורך דין.

כיצד לממש זכויות
כיצד לממש זכויות

האם להגיש תביעה רגילה?

הגשת תביעה משפטית, או פתיחה בהתדיינות משפטית אמורה להיות בדרך כלל שיטה למוצא אחרון למימוש זכויות או לפתרון מחלוקת. תביעות משפטיות הן בדרך כלל די יקרות וגוזלות זמן. חיסרון נוסף הוא היעדר פרטיות, שכן רוב ההגשות וההליכים הם רשומות ציבוריות. לפיכך, אולי עדיף להתחיל באחת או יותר מהשיטות האחרות למימוש הזכויות.

לפני הגשת מסמכים לתביעה, בדרך כלל תרצו ליידע את הצד השני שאתם שוקלים לעשות זאת. עצם האיום בתביעה יכול לעתים קרובות לעודד את הצד השני לתת לכם את מה שאתם רוצים.

עם זאת, לצערנו פנייה לבית משפט היא לרוב הדרך היחידה שבה הוא יציית לחוק ויעשה את מה שהוא אמור לעשות, בין אם זה כרוך בתשלום כסף או הימנעות מנקיטת פעולה מזיקה כלפיכם.

לרוב, אינכם צריכים להמשיך את כל הדרך בהליך המשפטי כדי לקבל החלטת בית המשפט. רוב התיקים מסתיימים מחוץ לבית המשפט, כלומר הצדדים עורכים הסכם פשרה, שבדרך כלל כרוך בסכום כסף מסוים.

האם להגיש לבית משפט לתביעות קטנות?

אם התביעה שלכם נגד מישהו כרוכה בסכום כסף קטן יחסית, אז זה בדרך כלל הגיוני להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות ולא בבית המשפט הרגיל. בית המשפט לתביעות קטנות הוא בדרך כלל תהליך מהיר וקל יחסית.

האם להגיש או להצטרף לתביעה ייצוגית?

אם אתם נמנים על קבוצת אנשים שזכויותיהם הופרו באופן דומה על ידי אותו אדם או חברה, דברו עם עורך דין לגבי תביעה ייצוגית.

האם לעשות גישור או בוררות?

גישור עשוי להיות אופציה טובה להתחיל איתה לפני פנייה ישירה לבית המשפט. הדבר כרוך בשימוש בשירותיו של מתווך או צד שלישי ניטראלי, בדרך כלל עורך דין, כדי לעזור להגיע להסכם עם הצד השני.

בוררות היא סוג של יישוב סכסוכים מחוץ לבית המשפט, שבו בורר (כמו שופט) מוציא החלטה מחייבת על הצדדים.

האם להגיש תביעה רגילה
האם להגיש תביעה רגילה

אילו פעולות נוספות אני יכול לבצע למימוש זכויות?

אם אתם נמצאים בעמדה שהציבור הרחב עשוי להזדהות איתה, אולי תרצו לספר את הסיפור שלכם לתקשורת. סיפור טוב שמספר את הצד שלכם בסיפור עשוי להפעיל מספיק לחץ על הצד השני להתחשב בזכויותיכם.

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים בהתנגדויות לתוכנית בנייה ובמגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות, כמו גם עזרה וייעוץ בנושאים שונים ומגוונים, כגון העלאת נימוקים להתנגדות לתמ"א. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה. פנו אלינו כבר עכשיו לייעוץ וליווי.

אילו פעולות נוספות אני יכול לבצע למימוש זכויות
אילו פעולות נוספות אני יכול לבצע למימוש זכויות
עורך דין מקרקעין קולודני

על משרד עורך דין מקרקעין – קולודני ושות’

משרד עורך דין מקרקעין ונוטריון קולודני ושות’ נוסד בשנת 2007 וייצג עד היום מאות לקוחות פרטיים ועסקיים במגוון רחב של תיקים וסוגיות משפטיות כגון מכר דירה, רכישת דירה, סוגיות במקרקעין וכיו”ב. המשרד מצטיין במאבק ללא פשרות עבור לקוחותיו, ובשירות מסור ואישי עד השלמת המשימה.

המשרד מעניק שירותים משפטיים במגוון תחומים כולל ייצוג בעסקאות מקרקעין, מכר ורכישת דירה וכן שירותי נוטריון:

5/5
עורך דין
יצירת קשר

למשרד מגוון לקוחות מתחומים שונים, היכנסו להמלצות הלקוחות כדי להתרשם מדעתם על משרד עורכי דין קולודני.

תחומי עיסוק

מאמרים

יצירת קשר

חיפוש באתר

פתח צ'ט
1
שלום וברכה
שלום וברכה
אפשר לעזור?
Call Now Button